Reklama

program do Allegro eBaySnajper Allegro i eBay - wygrywaj aukcje w ostatnich sekundach UWAGA! Wiadomość od autora bloga: Znowu wyprzedaję swój towar!

2007/08/22

Wywiad skarbowy węszy na Allegro. Potwierdzam :)

Serwis TVN24 doniósł dziś, że Urzędy Skarbowe oraz Urzędy Kontroli Skarbowej zajęły się aukcyjnymi sprzedawcami kontrolując czy sprzedaż swoją prowadzą legalnie i czy odprowadzają z tego tytułu podatek. Allegro w wyżej wymienionym artykule potwierdza, że miesięcznie "pomaga" w około 30 takich dochodzeniach (moim zdaniem jest to liczba śmiesznie mała, jeśli się weźmie pod uwagę skalę handlu na aukcjach).

Nie jest to sprawa nowa, sam już chyba wielokrotnie informowałem na łamach tego bloga o podobnych kontrolach. Dlaczego więc zdecydowałem się napisać o tym jeszcze raz?

Bo tym razem nie jest to dla mnie news typu "jakiś urząd skarbowy skontrolował jakichś anonimowych sprzedawców". Tym razem mój urząd skarbowy skontrolował mnie. Kontrola rozpoczęła się pod koniec lipca i zakończyła tydzień temu. Nie kwestionowano sprawy czy sprzedaję legalnie (to akurat w moim wypadku mam nadzieję, że jest wyraźnie widoczne dla każdego); sprawdzono jedynie czy prawidłowo naliczam i odprowadzam podatki.

Niestety nikomu chyba nie życzę podobnej kontroli, choć przyznam, że miałem więcej strachu niż mieć powinienem. Urzędnicy okazali się bardzo ludzcy i kontaktowi. Dużym minusem jest jednak kradzież czasu przez takie kontrole. Mnóstwo drukowania z mojej strony - księgowość prowadzę elektronicznie, jednak US woli dostać wszystko na papierze niż w mailu lub nagrane na płytę CD (i potem ręcznie urzędnicy przeliczali wszystkie wydrukowane słupki; w arkuszu zajęłoby im to chwilę). Ponadto mnóstwo biegania - jeśli dobrze liczę w ciągu tych kilku dni sześć razy musiałem przemierzyć Białystok do gmachu urzędu, a już w samym nim kilka razy byłem odsyłany od pokoju do pokoju. Biorąc pod uwagę fakt, że swoją działalność prowadzę sam, bardzo się to odbiło na jakości obsługi klientów przeze mnie.

Ale co poradzić. W gruncie rzeczy nie mam większych zastrzeżeń, bo jestem zwolennikiem takich kontroli. Wolę raz na jakiś czas wykazać urzędowi, że wszystko mam w porządku i w zamian mieć pewność, że urząd z równym zapałem zwalcza szarą strefę, która w chwili obecnej jest dla mnie problemem numer jeden. A że zwalcza, to wiem. O całej akcji jaką opisuje TVN24 wiedziałem od samego początku z rozmów z urzędnikami w czasie kontroli.

Brak komentarzy:

Reklama